czwartek, 23 lutego 2017

ALEKSANDRA BAWI SIĘ W TOP 5, CZYLI BLUSZCZ NA LUŹNO #3

Cześć,
W dzisiejszych czasach byłoby ciężko przeoczyć jakiekolwiek święto, gdzie handel odgrywa dość istotną rolę. Jeszcze sklepy nie zdążyły odetchnąć po Walentynkowym szale, a już rozpoczynały batalie między sobą o jak najlepszą promocją w dość istotnym, dla łakomczuchów, dniu. Domyślacie się, co mam na myśli? Tak, tak – mowa tutaj o Tłustym Czwartku!
Ja również pomyślałam, że warto zrobić drobną naradę w tej sprawie. Zazwyczaj w blogosferze książkowej ten istotny dzień bywa omijany szerokim łukiem, kiedy to można powiązać z nim literaturę. Nie chodzi mi teraz o książki kucharskie. Mam na myśli bohaterów, którzy, jakby mogli, zawarliby związek małżeński z, pełną jedzenia, lodówką. A gdyby tak zrobić ranking...


To jak? Chcecie poznać imiona tych łasuchów? ;)


MIEJSCE 5
POP CORN – OSKAR I PANI RÓŻA

Pamiętacie jeszcze tego chłopca, który przebywał w tym samym szpitalu co Oskar ze względu na sporą otyłość? Tak, tak, chodzi o tego dzieciaka, który musiał nosić amerykańskie koszulki do gry w polo, bo żadne inne na niego nie pasowały. On by był niezmiernie zadowolony, kiedy mógłby obchodzić Tłusty Czwartek bez skrępowania. Wtedy nie musiałby się bawić w podkradanie jedzenia od innych, by móc się delektować w wyszukanych wcześniej kryjówkach. Przypuszczam jednak, że gdyby w szpitalu świętowali taki dzień to pielęgniarki robiłyby za cień Pop Corna, by ten nie mógł zaniedbywać swojej diety. Ale na piąte miejsce w tym rankingu jak najbardziej zasługuje!

MIEJSCE 4
AUGUSTUS GLOOP – CHARLIE I FABRYKA CZEKOLADY

Ciężko mi się do tego przyznać, ale tego chłopca poznałam dopiero poprzez ekranizację książki, lecz pomyślałam, że nie może go tutaj zabraknąć. Przecież nałogowy pochłaniacz czekolady mógłby się skusić na ogromną stertę pączków, gdyby były przesiąknięte tym smakołykiem tak bardzo, że byłoby je ciężko podnieść. Tylko co to dla takiego Augustusa? Nawet jakby musiał jeść je bezpośrednio z talerza to nie miałby żadnych przeciwwskazań. Może nadmiar takich słodyczy miałby przykre skutki, ale cóż... raz się żyje!

MIEJSCE 3

Chyba nie było bardziej irytujących zwierząt przemykających się przez cały pięcioksiąg Kronik Podziemia. Te dwa Błyskacze bardzo, ale to bardzo działały mi na nerwy! Dlatego też byłabym skłonna odstąpić im swoją porcję pączków czy faworków, ale wcześniej zadbałabym o dodatkowy składnik. Tak – nakarmiłabym je pustymi kaloriami z arszenikiem lub cyjankiem. A jako że one tylko patrzą, żeby zapchać swoje wiecznie puste żołądki to nie widziałyby nic dziwnego w tym, że sama niczego nie jem. Dbające tylko o swoje interesy nawet by się cieszyły, iż więcej jedzenia dla nich. Także wiecie... smacznego...

MIEJSCE 2
VEE SKY – SZEPTEM 

Ten ranking nie miałby prawa bytu, gdyby nie pojawiło się w nim nazwisko najlepszej przyjaciółki Nory Grey. Ta nastolatka wręcz dbała o linię (aby była wyraźna nawet z kilkunastu metrów) i miała w nosie przytyki związane ze swoją wagą. No może czasami wprawiały ją w smutny nastrój, ale wtedy sięgała po coś dobrego i uśmiech szybko powracał na jej usta. A więc nie byłabym zdziwiona, gdyby w Tłusty Czwartek świętowała jak nikt inny! Możliwe, że pudło donutów starczyłoby jedynie na połowę dnia, a gdzie tu jeszcze do wieczora? Przecież nie można świętować bez specjalnego pożywienia!

MIEJSCE 1

Ta autorka powieści grozy, a zarazem jedna z koleżanek Róży Krull, naprawdę nie umiałaby przetrwać na żadnej diecie! Naprawdę rzadko kiedy ukazywały się w książce takie momenty, gdy jej zęby nie mieliły żadnego jedzenia. Nawet chwilę przed kolacją potrafiła wciskać w siebie popularnego w mediach batonika! Także wyobrażacie sobie, jakby ona mogła świętować Tłusty Czwartek? Przecież dzięki jej zakupom zabraknie towaru w cukierniach! Dobrze, może nieco przesadziłam, ale i tak przypuszczam, że tego dnia dałaby im nieźle zarobić! I właśnie dlatego zdecydowałam się umieścić tą panią na zaszczytnym pierwszym miejscu.

To by było na tyle, jeżeli chodzi o mój ranking. Jednakże Wy możecie się ze mną podzielić swoim zdaniem: Czy na Waszej znalazłby się któryś z tych bohaterów? A może znaleźlibyście kogoś jeszcze?
Jestem ciekawa Waszych propozycji! :)

14 komentarzy:

  1. Świetny pomysł na post :D Kojarzę tylko dwie osoby z wymienionych: numer 4 i 2. Jednak Augustusa też tylko z ekranizacji :/
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym dodała jeszcze Nikitę z "Dziewczyny z dzielnicy cudów" ona to by dopiero poszalała:)

    Świetny pomysł na post;)
    http://krainamola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post i oryginalny :) Raczej nie przypominam sobie kogoś, kto by pasował do tej listy, chyba że kot Garfield xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie umiałabym zrobić takiego rankingu, bo do głowy przychodzi mi tylko Nikita, która po wyzwoleniu pana B. musi uzupełniać kalorie oraz tyć od nowa z 5 kg, więc dla niej tłusty czwartek byłby rajem :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam tylko dwóch bohaterów, ale wydaje mi się, że pasują tutaj idealnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale super pomysł na takie top 5 :D Tak, do Pop Corna się zgadzam :P Reszty niestety nie znam.
    Zapraszam na nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z całej tej listy kojarzę jedynie Vee, a jak tak myślę, kogo mogłabym wrzucić do takiego zestawienia, na myśl przychodzą mi jedynie Merry i Pippin z Władcy Pierścieni, czyli ogólnie hobbici. Chyba prędzej ułożyłabym takie zestawienie z postaci mangowych, bo tam to w co drugiej pozycji pojawia się jakiś łasuch:)
    Pozdrawiam
    #LaurieJanuary
    http://zniewolone-trescia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Jesteś genialna :D Wpaść na pomysł takiej topki <3 Osobiście znam Vee i stuprocentowo się zgadzam :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten wpis jest świetny - uwielbiam Twoje specyficzne poczucie humoru... :D Co do samych bohaterów, nie znam wszystkich, niestety, ale oczywiście, że kojarzę Pop Corna z "Oskar i Pani Róża", jak i bohaterów "Gregora i Przepowiedni Zagłady". Tak więc - świetnie się czytało i lubię takie luźne wpisy. :D
    Pozdrawiam,
    Ania.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny ranking! I kij z tym, że z całego zestawienia kojarzę jedynie Augustusa, nie zmienia to faktu, że teraz chcę poznać tych bohaterów.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba niedługo zabiorę się znów za Szeptem, mam do tej serii ogromny sentyment. Szkoda, że w ostatnim tomie Vee tak denerwowałała :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak zobaczyłam temat Twojego rankingu, to skojarzył mi się komiksowy Jughead z "Riverdale" :D Co do wymienionych powyżej bohaterów, to znam praktycznie wszystkich. Ciekawy pomysł na wpis. Taki niekonwencjonalny :)
    Pozdrawiam,
    Zagubiona w słowach

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny pomysł! Takie słodkie święto wymaga uczczenia bez dwóch zdań i fakt, że w booksferze jest pomijane. Ale Ty wyznaczasz kochana nowe tory! :D Co do bohaterów, którzy jeszcze mogliby się w tym odnaleźć to od razu skojarzyła mi się jeszcze Brigitte Jones ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dodałabym Hassana z 19 razy Katherine, on ciągle coś wcinał. :D I jeszcze to powiedzonko "jestem głodny niczym dzieciak na turnusie odchudzającym" czy coś takiego. ;D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za przybycie w moje skromne progi.
Mam nadzieję, że oferowana przeze mnie treść przypadła Państwu do gustu. Będę przeszczęśliwa, kiedy zostanę nagrodzona komentarzami. To tak niewiele, a potrafi sprawić radość!

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.